Retourneren of ruilen

Retourneren of ruilen

Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd. We laten je graag zien hoe we dat doen.

 

Retouren? Alle beloftes op een rijtje

  • ‘Daarom’ accepteren we ook als reden.
  • Je pakketje mag je altijd retour sturen indien vergezeld van het retourformulier:
    • in geval van een defect worden verzendkosten terug betaald. Wij regelen een ticket voor jou en je mag het pakketje afgeven in een afhaalpunt.
    • in andere gevallen zijn de verzendkosten voor de klant. Je mag het pakketje versturen (met bijvoorbeeld dpd, gls, postNL, of Bpost), voorzien van een korte nota met je gegevens en de reden van terugzenden.
  • 14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product. Na melding heb je nog eens 14 dagen de tijd om het daadwerkelijk te retouren. De terugbetaling geschiedt binnen de 14 dagen.
  • Minimaal 2 jaar garantie op al onze producten
  • Besluiten we je product om te ruilen? Dan sturen we zo snel mogelijk een nieuwe naar je toe.
  • Krijg je je geld terug? Dan storten we dit binnen de week (5 werkdagen) op je rekening.
  • Is je product kapot? In 90% van de gevallen heb je binnen 14 dagen weer een werkend product in huis.

Neem eerst contact met ons op!

Status van je retourzending

We houden je graag op de hoogte. Niet alleen bij een bestelling, maar zeker ook bij een retour.

14 dagen bedenktermijn

Bij De Boomdokter (Vartago bvba) vinden we het normaal dat je mag bekijken of het product aan jouw eisen voldoet.

Klachten, retouren en herroepingsrecht

Uiteraard willen we retouren zo gemakkelijk mogelijk maken, maar we kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt voorafgaandelijk aan je aankoop. Neem eerst contact met ons op of bel ons onmiddellijk op 051 35 00 10 (enkel in de namiddag telefonisch bereikbaar), je zal merken dat wij er alles aan doen om je te helpen. Bij De Boomdokter kom je terecht bij een klein familiaal bedrijf, géén megagrote (lees: onpersoonlijke) firma waar je een nummer bent. Nee, hier kan je nog praten met ons of met de zaakvoerder, op een normale manier. Of kom gewoon eens langs. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr  Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Uitzonderingen

Als het product beschadigd is of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Voor verbruiksartikelen, zoals anti-mos, aaltjes, larvetec, … , geldt dat voor het beoordelen van het product het niet nodig is om dit uit te pakken of te openen. Doe je dit toch, dan is het product niet meer te verkopen en kan de waardevermindering 100% zijn.

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

  • Vloeibare producten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend.
  • Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof waarvan de verpakking is geopend.
  • Levende diertjes zoals aaltjes (verbruiksartikel)
  • Zaken die op maat gemaakt en besteld geweest zijn
  • Producten met een beperkte houdbaarheid worden uitgezonderd van herroeping.

De klantenservice van De Boomdokter is onderdeel van Vartago bvba.